404
דברים שצריך לדעת לפני פיתוח.
העמוד המבוקש לא נמצא, אבל לא תצאו מפה בידיים ריקות
  1. תכנון תכנים (Content Strategy) – לפני התחלת הפרויקט, חשוב לפתח אסטרטגיה ברורה ומפורטת של התכנים שיהיו זמינים על האתר שלך. זה יכול לכלול טקסטים, תמונות, קטעי וידיאו וכו'.
  2. קידום אתרים (SEO) – חשוב להשקיע בשיפור המצאות האתר במנועי החיפוש (כמו גוגל). כך יוכלו לקוחות פוטנציאליים למצוא את השירותים והמוצרים שלך בקלות יותר.
  3. עיצוב רספונסיבי (Responsive Design) – בעידן הסמארטפונים, חשוב לבנות את האתר בצורה שתתאים למגוון מכשירים ומסכים. זה יוביל לחווית משתמש טובה יותר ויגדיל את הסיכויים להצלחה של האתר.
  4. בחירת מערכת ניהול תוכן (CMS) – חשוב לבחור במערכת ניהול תוכן המתאימה לצרכי האתר שלך, כמו WordPress, Drupal או Joomla. התאמה טובה תקל עליך לנהל את התכנים ולשמור על האתר.
  5. אבטחת אתרים – חשוב לשים דגש על הגנה מפני התקפות ואבטחת הנתונים של האתר שלך. יש לשים לב לעדכוני אבטחה ולהתעדכן במגמות והסיכונים העדכניים בתחום.
  6. ארכיטקטורת אתר בפרויקטים מורכבים – קבלת ייעוץ מומחה ותכנון מבנה האתר אולי יעלה כסף כרגע אך תמיד יחסוך כסף בטווח הרחוק.
  7. בדיקות נגישות – בדיקת האתר לוודא שהוא נגיש למשתמשים עם מגבלות שונות, כולל שיפור חווית המשתמש באמצעות כלים וטכניקות מתקדמות לשיפור הנגישות.
  8. תכנון האתר תמיד צריך להתחיל מקביעת המטרות והצרכים של העסק.
  9. חברות פיתוח אתרים מקצועיות יתעסקו גם בעיצוב גרפי וUX לצורך בניית ממשק משתמש.
  10. כדאי לבדוק את הפרויקטים הקודמים של חברות פיתוח בכדי להבין את היכולות והמומחיות שלהם.
  11. המעבר מהקלדה לטאץ' לא קרה רק בגלל שטאץ' הוא אינטואיטיבי יותר, אלא גם מהיר יותר.
  12. השימוש בשפות תכנות מודרניות כמו React, Angular ו-Vue יכול לשפר את ביצועי האתר.
  13. בחירת מערכת ניהול תוכן מתאימה (CMS) חשובה לניהול קל של האתר (גם בפרויקטים מורכבים).
  14. חשוב לבדוק אם חברת הפיתוח מספקת גם תמיכה טכנית ושירותי תחזוקה לאחר סיום הפרויקט.
  15. כדאי לבדוק אם חברת הפיתוח תומכת בתקנים של נגישות עבור משתמשים עם מוגבלויות.
  16. מעל ל50% מהגלישה באינטרנט בעולם מתבצעת מסמארטפונים, ולכן חשוב שהאתר שלך יהיה מותאם למובייל.
  17. טעינת עמוד מהירה עוזרת לספק חוויית שימוש איכותית.
  18. כפתורי שיתוף לרשתות חברתיות ואפשרויות הרשמה לרשימת דיוור עוזרים להרחיב את קהל הלקוחות של העסק ולקדם את האתר.
  19. הסדר הנכון ביותר של בניית פרויקט ווב הוא בניית ארכיטקטורה, יצירת תוכן, עיצוב, פיתוח ובסוף התהליך גם QA.
  20. שימוש בטכניקות תכנון פרויקטים כמו Agile או Waterfall עוזר לשמור על הפרויקט במסגרת הזמן המתוכן.
  21. יש הבדל ענק בין סוגים שונים של אתרים וכדאי ללמוד אותם לפני תחילת ביצוע הפיתוח.
  22. דפי נחיתה לרוב ישרתו מטרת קידום ממומן ויהיו עם השקעה מעטה בקידום אורגני (רוב ההשקעה במהירות האתר)
  23. כל פיתוח אתר חייב לשלב תוכנית SEO (חנות תתמדקת במילות מפתח הקשורות למוצרים)
  24. האתר הראשון באינטרנט נוצר ע״י טים ברנר-לי בשנת 1991. האתר כמעט כולו הוא טקסט פשוט שמסביר את הקונספט של האינטרנט.
  25. אותו האתר מעובדה 24 קיים אונליין ובלי שינוי גם היום.
  26. נכון לשנת 2021 קיימים 1.8 מיליארד אתרים באינטרנט.. אך רק אחוז קטן מתוכם פעיל.
  27. 40% מהאתרים בעולים בנויים בוורדפרס.
  28. 47% מהגולשים בעולם, מצפים שהאתר יעלה תוך 2 שניות (חייב לדאוג למהירות האתר)
  29. אתרים המופיעים בדף התוצאות הראשון של גוגל מקבלים מעל 90% מכל הגולשים בעולם.
  30. לאתרים המכילים תוכן וידאו יש סבירות של פי 57 פעמים להופיע בדף הראשון של גוגל.
  31. 88% מהגולשים לא יחזרו לאתר עם חווית שימוש גרוע.
  32. רוב הפריצות של האתרים קורים דווקא באתרים קטנים.
  33. טפסים שמחולקים לכמה חלקים מקבלים ב300% יותר אינטרקציה והרשמה מצד הלקוח.
  34. לעסקים עם נוכחות חזקה ברשתות החברתיות, יש יותר גולשים באתר בכ40%.
  35. תמיד תבקשו מחברת הדיגיטל תוכנית פעולה ולאחר סיום הפרויקט (או בסיום כל חודש לריטיינר) תבקשו רשימה של
    כל מה שבוצע.. כך תדעו שקיבלתם את התמורה עבורה שילמתם.
  36. כאשר מכינים לכם ארכיטקטורת אתר, תתחשבו במורכבות המערכת בגלל שמישהו יצטרך לתחזק אותה ואם זה אתר עדיף
    שזה יהיה כמה שיותר פשוט.
  37. מערכת מעקב כמו Hotjar תעזור לכם להבין את החולשות בעיצוב האתר..
  38. כל פרויקט חייב QA בסוף התהליך. גם אם אתם לא רוצים להכניס את זה לתקציב, כדאי לעבור על האתר בסיום
ולדאוג שאתם תוכלו לקבל תיקון באגים בחחינם לפחות חודש אחרי סיום הפרויקט.
  39. משיכת פרויקט מכל צד (גם מצד הלקוח וגם מצד חברת הפיתוח), מורידה את המורל של שני הצדיים לייצר פרויקט בצורה איכותית.
  40. אל תפחדו ממצבים של שינוי והתאמת האתר לאחר ששוגר לאוויר.. לאחר שהאתר עולה לאוויר מתגלים צרכים חדשים
ולפעמים מתגלה עסק חדש תוך כדי תהליך.
  41. מניסיון אישי שלנו, חצי מלקוחותינו גילו הזדמנויות חדשות בזמן פיתוח הפרויקט.
  42. דיגיטציה של העסק שלכם יכול לחסוך לכם הרבה יותר מעלות פיתוח הדיגיטציה וגם לתת חוויה טכנולוגית ללקוחותיכם.
  43. אל תוותרו על שלב התכנון המעמיק בחיים!! גם אם זה עולה כסף ומרגיש מיותר, כמעט תמיד זה חוסך כסף וויכוחים בהמשך.
  44. תבחרו טוב טוב את חברת הפיתוח שלכם.. אולי אתם לא יודעים את זה אבל הם יהיו השותפים הדיגיטליים שלכם עוד
הרבה יותר מרק לאחר סיום הפרויקט.
  45. חשוב לקטלג ולהבין מה סוג הפרויקט שלכם (תדמית, נחיתה, אינדקס, פורטפוליו) כל אחד מהקטגוריות דורשות התמקדמות
ומאמץ שונה לחלוטין.
  46. חשוב מאוד לעבוד עם טכנולוגיות עדכניות ופופולריות.. אתם לא רוצים לפתח בשפת פיתוח שלא יהיה חלופה למי שייצר אותה..
  47. תבחרו ותבינו איפה האתר שלכם מאוחסן ובאיזו תצורה.. אם האתר לא אוחסן בצורה נכונה, במידת הצורך לא תוכלו להרחיב ולחזק את 
האתר שלכם ותצטרכו לעבור ולשלם לחברת פיתוח (לפעמים אפילו מחצית מהתשלום שכבר שילמתם)
  48. שימוש בטמפלייט לא בא בחשבון. זה לא משרת אף מטרה עבור עסקים חוץ מאולי ויזואליזציה כלשהי בכדי לייצר משהו אמיתי.
  49. קחו את היועץ הטכנולוגי הכי טוב שאתם יכולים. זה בלבד כבר יבטיח הצלחה בדרך ושווה כל שקל יקר שיועץ יקח.
  50. תבחרו חברה שלוקחת אחריות על המוצרים שלה.. תמיד יש פערים אבל חשוב אם יש מי שעומד מאחוריהם
  51. בינתיים יש לנו רק 50 😂 ברגע שנלמד עוד אז נעלה אותם בהדרגה..

השאירו הודעה ואנו נדאג ליצור קשר בהקדם (או פשוט התקשרו)